Friday, June 8, 2007

مسكيــــــــــــــــــن


لا تبكى فانت لا تعلم كم يمزقنى رؤياك تبكى من اجلى ,وجرحك يدمى و الامك تتجدد وتزيد من المى .

اعلم ان الطريق اظلم وبات صعب وما يؤلمنى اننا مازلنا فى بدايه الدرب

اعلم انك تريد الوصول وانك صامد حتى وان تمزقت جميع الوصول وانهارت جميع الحصون

اعلم انك بسببى طردت وصرت بعد الشموخ مظلوم , وبعد اليقين حائر ومهموم . .... حاولت ان تعلمنى ان الحياه لاتدوم, وان نورها يعمى العيون , ويقينها ظنون , وصفوها غيوم... ولكنى ايضا اوهام وظنون ولا اعرف غير ان اكذب واخون ... حاولت ان تعلمنى ولكنك بين اليقين والشك ضعت , بين العلو والدنو علقت , بين الحقيقه والوهم تركت ...

لما تبعتنى ؟ ألانى مثل الدنيا غرك نورى ؟ اظننت انى اتكلم صدقا وابكى حرقا واضحك فرحا ؟ لا ... فمثلى مثل الدنيا من يتبعنى ضل ومن قادنى عز وجل ,,,,, اما كنت تعلم هذا ؟ اما كنت تعى هذا ؟

كثيرا من بكى واشتكى ورثى قلبه المسكين ... والحق ان هذا يعجبنى فلا اتقن الا ان اكون مسكين .... ولكنى اظن انى اعلم منا يستحق الرثى من منا يستحق لقب المسكين ... نعم انه انت....اما كنت تعلم هذا يا عقلى المسكين ؟؟؟؟

2 comments:

اللهو الخفى said...
This comment has been removed by the author.
اللهو الخفى said...

انا قريت الموضوع و عجز لساني بجد عن التعبير عن احساسي وكمان قريت الموضوع اللي علي حراس الحقيقه بتاع م هتخسرو حاجه بالقرأة صدقوني وبجد ندمان اني لسه قريه من وية و كتبت هنا علان لقيت تعليقاتك كتيرررررررررررر علي المووع انا بتكلم بخصوص اني عايز اترك في الجماعة اللي انتي معاهم اللي بيساعدوا المره قوليلي ازاي اجي و ياريت بجد لو سمحتي انك تتفلي وتعرفيني بيهم علان انا بتكسف لما ببقى جديد في حاجهو عن الاعلان ممكن بس ما اقدرش اوعدك قبل ماتبدأ دراسة المعهد عندي ممكن نعمل اعلان عن الموضوع ده علما باني طالب في لمعهد العالي للسينما ومش بحب الغلطو ارجوا السرعه فيي الرد ممكن يبقي علي ايميلي
mustpham@hotmail.com
او علي الياهو:totoo@yahoo.com